|
MINŐSÉGPOLITIKA figyelembe véve a 24/2004 (VI.22.) FMM rendelet vonatkozó előírásait A Minőségpolitika a Minőségirányítási Kézikönyv részét képezi, aktualizálása az ott alapján történik. A Rábai Miklós Művelődési és Közösségi Ház, Könyvtár célkitűzése: Szolgáltatásai (képzés, értékelés, tanácsadás, tájékoztatás) révén segíteni partnereinek (közoktatási intézmények vezetőinek; a közoktatási intézmények pedagógusainak; közoktatási intézmények egyéb alkalmazottjainak; munkanélküli felnőtteknek; továbbképzésre jelentkező felnőtteknek; cégek, egyéb szervezetek átképzésre jelentkező munkavállalóinak; a munkaerőpiacra visszatérni szándékozó kismamáknak): a magyar közoktatás előtt álló aktuális feladatok megvalósításának végrehajtásában; a pedagógusok kompetenciájának fejlesztésével, az intézmények szervezeti fejlesztésével a felnövekvő generáció életesélyeinek növelésében; a szakképzés megújításában; a munkaerőpiacra való sikeres és eredményes visszatérés elősegítésében; a szakképzési rendszerbe való sikeres és eredményes bekapcsolódásba, az "Élethosszig tartó tanulás - LLL" alapelveinek megvalósítása érdekében. A Rábai Miklós Művelődési és Közösségi Ház, Könyvtár a célok elérése érdekében biztosítja a megvalósításhoz nélkülözhetetlen feltételeket: a vállalt célok és felelősségek mentén a vezetők tájékozottságának, ismereteik, kompetenciáik a vállalt célok megvalósításához szükséges források, illetve lehetséges támogatások feltárását, a tevékenységek folytonosságának, fenntartásának ez által való biztosítását; a szervezeti struktúra, kultúra és a célok koherenciájának megteremtését a szervezeti és személyi kompetenciák folyamatos fejlesztését a célok elérése érdekében; a célok megvalósításához szükséges partneri kapcsolatok feltárását, együttműködések létesítését; a belső partneri lánc kifejlesztését (munkatársak tájékoztatása, bevonása, tudásuk és kompetenciájuk fejlesztése, a belső együttműködés célirányos orientálása), Minőségpolitika Rábai Miklós Művelődési és Közösségi Ház, Könyvtár 2 a vállalt célokhoz, tevékenységhez szükséges kapacitások - személyi és dologi feltételek biztosítását, folyamatos fejlesztését; a célok eléréséhez szükséges kulcstevékenységek, eljárások méréseken, értékeléseken alapuló folyamatos fejlesztését. Minőségpolitikánk és az azt megvalósító minőségirányítási rendszerünk alapja a partneri megelégedettség, ezért megbízóink, a szolgáltatások igénylői megfogalmazott és piackutatás alapján feltárt látens elvárásai, elégedettsége alapján folyamatosan fejlesztjük és javítjuk tevékenységünket. Felnőttképzési programjainkat mindenkor megrendelőink - szükséglete alapján - figyelembe véve a helyi sajátosságokat - célra, személyre és szervezetre szabottan alakítjuk ki és valósítjuk meg. A Rábai Miklós Művelődési és Közösségi Ház, Könyvtár elkötelezett a szolgáltató szervezetek szükségességét meghatározó, feladatait megszabó szakirányítás által megszabott jogszabályi és szakmai követelmények teljesítése, a minőségirányítási rendszer, valamint a szakmai munka eredményességének folyamatos fejlesztése iránt. Ennek érdekében folyamatosan követjük a Rábai Miklós Művelődési és Közösségi Ház, Könyvtár működését meghatározó szabályozásokat, körülményeket, s az évenkénti felülvizsgálat eredményei, tapasztalatai alapján aktualizáljuk minőségpolitikánkat, minőségcéljainkat valamint teljes körű minőségirányítási rendszerünket. Ecser, 2011. június 30. ........................................ ELŐZETESEN MEGSZERZETT TUDÁS FELMÉRÉSÉNEK ÉS BESZÁMÍTÁSÁNAK FOLYAMATA Az "Előzetesen megszerzett tudás felmérésének és beszámításának folyamata" a Minőségirányítási Kézikönyv részét képezi, aktualizálása az ott megszabottak alapján történik. Az előzetesen megszerzett tudás felmérése a képzéseink iránt érdeklődő, képzéseinkre jelentkező potenciális résztvevők számára biztosított díjmentes szolgáltatás. A szolgáltatás célja: Annak felmérése, hogy a képzési kínálatunkban szereplő képzési program iránt érdeklődő a program megvalósítása során elsajátítható kompetenciák közül melyekkel rendelkezik előzetes tanulmányai, munkavégzése során megszerzett tapasztalatai alapján. A szolgáltatatás megvalósításának fő tevékenységei/folyamata: Képzési programjaink esetében a képzési programban megfogalmazott követelményekből kiindulva végezzük el az előzetesen megszerzett tudás felmérését. Képzési programjaink egy részének megvalósítása a kiscsoportos képzés dinamikai feltételeire alapoz, ezért a képzési idő csökkentésére nincs mód. Azonban a kiscsoportos és önálló feladatok meghatározásánál, differenciált képzési módszerek alkalmazásával figyelembe vesszük az előzetesen megszerzett tudás mérésének eredményeit. Elsődlegesen nagyobb óraszámú képzési programjaink esetében megvizsgáljuk a képzési idő csökkentésének lehetőségét. Ilyen irányú döntést csak a képzési tevékenységért felelős vezető hozhat. Ecser, 2011. június 30. ........................................ KÉPZÉSI SZÜKSÉGLETEK FELMÉRÉSE ÉS KÉPZÉSI TANÁCSADÁS A "Képzési szükségletek felmérése és képzési tanácsadás" a Minőségirányítási Kézikönyv részét képezi, aktualizálása az ott megszabottak alapján történik. A képzési szükségletek feltárása, és a szükségletfeltáráshoz kapcsolódó képzési tanácsadás a képzéseink iránt érdeklődő, képzéseinkre jelentkező potenciális résztvevők számára biztosított díjmentes szolgáltatás. A szolgáltatás célja: Annak felmérése, hogy a megrendelő / képzés iránt érdeklődő személyes képzési szándékai, célja és igényei egybeesnek-e az általunk biztosított képzések célrendszerével. Ugyancsak cél a tanácsadási tevékenység során a képzéssel kapcsolatos személyes döntéshez szükséges, elsődlegesen a képzési kínálatunkkal kapcsolatos információk átadása. Amennyiben képzési kínálatunk nem tartalmaz a megrendelő / jelentkező igényeinek megfelelő képzést vagy képzéseket, a tanácsadási tevékenység keretében támpontokat adunk a számára megfelelő képzések felkutatatásához. A szolgáltatatás megvalósításának fő folyamata: a szükségletfelmérést és tanácsadást személyes konzultáció keretében a képzésszervezéssel megbízott munkatárs hajtja végre. A képzési tanácsadás során alapvetően saját szolgáltatásainkat, azok szakmai életpálya szempontjából elérhető, a jelentkező/érdeklődő által realizálható hasznait, várható eredményeit ismertetjük. Amennyiben a szolgáltatást igénybevevő érdeklődést mutat valamely képzésünk iránt, irányított kérdések segítségével megvizsgáljuk, hogy személyes szándékaihoz, érdeklődéséhez, karriercéljaihoz mely képzési program áll a legközelebb. Ha sikerült azonosítani a képzési kínálatunkkal összhangban képzési igényeit és elvárásait, lehetőséget biztosítunk a kiválasztott képzési programhoz illeszkedő előzetes tudásszint felmérés elvégzésére. Amennyiben a feltárt képzési szükségletek kielégítésére az általunk szervezett képzések nem alkalmasak, a tanácsadás keretében segítjük a szolgáltatás igénybevevőjét abban, hogy felkutassa a számára legmegfelelőbb képzési programot, illetve az azt kínáló képző szervezetet. Ecser, 2011. június 30. AZ INFORMÁCIÓS, ÜGYFÉLSZOLGÁLATI ÉS PANASZKEZELÉSI RENDSZER LEÍRÁSA "Az információs, ügyfélszolgálati és panaszkezelési rendszer leírása" a Minőségirányítási Kézikönyv részét képezi, aktualizálása az ott megszabottak alapján történik. 1. Ügyfélszolgálat működtetése Az ügyfélszolgálati tevékenység személyi és tárgyi feltételei megfelelnek a jogszabályi előírásoknak. Munkaidőben (munkanapokon 8.30-tól órától 16.30-ig) elérhető ügyfélszolgálatunk a külső partnerek számára. Ügyfélszolgálatunk mind telefonon, mind személyesen elérhető, felkereshető. Rendelkezünk a személyes tájékoztató megbeszélések, konzultációk lebonyolításához szükséges feltételekkel. E-mailen is lehetősége nyílik partnereinknek kérdéseik megfogalmazására. Az e-mailen érkező érdeklődésre 1 munkanapon belül válaszolunk. 2. A vevői reklamációk kezelése / panaszkezelés Amennyiben a képzés résztvevői részéről olyan panasz merül fel, melyet közvetlenül sem a helyi szervezővel, sem a trénerrel nem tudnak elintézni, a képző szervezet az alábbi eljárást biztosítja: 1. A képzéssel kapcsolatos panaszokat, reklamációkat közvetlenül a képzési koordinátornak vagy a Rábai Miklós Művelődési és Közösségi Ház, Könyvtár vezetőjének kell írásos vagy elektronikus formában benyújtani és/vagy a Rábai Miklós Művelődési és Közösségi Ház, Könyvtár panaszkezelő füzetébe beírni. 2. A Rábai Miklós Művelődési és Közösségi Ház, Könyvtár 1 héten belül regisztrálja a panasz beérkezését és tájékoztatja a panasztevőt a panaszkezelés módjáról és az eljárás határidejéről. A megadott időszak alatt a szervezet kivizsgálja a panasztétel hitelességét, jogosultságát. Jogos panasz esetén megteszi a szükséges korrekciós intézkedéseket. Ecser, 2011. június 30. Dévényi Gáborné igazgató
|
|||||||||||||
www.ingyenweblapok.hu |